Städning inför visning och flytt

Ibland är det extra viktigt att städa extra noggrant. Om du har ett hus eller en lägenhet du vill sälja kan du direkt påverka det pris du kommer sälja fastigheten för genom att tänka på hur du väljer att visa upp den.

En del av det kan vara att inreda den på ett särskilt sätt men det allra viktigaste är att den är städad och ren. Det är nämligen något som starkt påverkar intrycket av fastigheten och därför också i slutänden intresset hos spekulanterna.

12

Även när du väl ska flytta är det så gott som obligatoriskt att lämna fastigheten i ett rent och fräscht skick. Det är oerhört dålig stil att lämna fastigheten smutsig vilket gör att det första de som ska flytta in behöver göra är att städa den. Om du hyr ut exempelvis en lägenhet i andra hand är det något som kan påverka er framtida affärsrelation på ett negativt sätt. På Privatmäklaren hittar du en guide som beskriver vad du bör tänka på när du själv vill utföra flyttstädningen.

När du flyttstädar gäller det att du rengör exakt överallt. Många tycker att det är ett stort antagande och det kan vara väldigt tidskrävande. Något du då kan göra är att använda dig av en städfirma, de är professionella och vet vad som behöver göras.

Det finns också firmor som är speciellt inriktade på både flytt och städ. Stadsbudsservice är ett företag som kan hjälpa dig både med flytten och med städningen. Då räcker det med endast ett företag för hela flytten och allt som har med den att göra.

Att flytta kan vara något som tar väldigt mycket tid, särskilt om du också har familj och då kan det vara skönt att få hjälp. Det behöver heller inte bli särskilt dyrt. Om du vill hålla nere kostnaderna kan du förbereda allt i kartonger. När firman sedan kommer flyttar de alla saker åt dig samtidigt som de också städar ur fastigheten ordentligt. Då kommer det vara rent och fräscht när de nya ägarna eller hyresgästerna flyttar in.